Is there anybody out there?

Nån mer än jag som är vaken?

En liten godnattsaga då :)

Nu skriker det av bildäck. Och katten jamar till.
Sen blir plötsligt allting förfärligt tyst och still.
Där ligger det en katt. Den rör sig inte alls.
Det rinner lite blod från kattens vita hals.

"Jag ville inte skrämmas. Å, snälla du, förlåt"
Viskar jaguaren och hans röst är full av gråt.
Men katten ligger stilla, och han får inget svar.
Då säger Elmer sakta: "Jag vill inte va nån jaguar!"

"Vakna", ber han katten. " Vakna snälla du!
Jag ville vara snäll. Jag ville leka, ju!"
Han lägger sig bredvid, ger hennes nos en puss
Och över dom lyser lilla björn och Pegasus.

Död, tänker jaguaren och smeker hennes hår.
Men då vaknar hon och säger: " Hej! Jag heter Angelica!"
"Va?" säger jaguaren. "Hursa?! Och "Lever du?"
Och katten ler och säger: "Vad du är dum, jag pratar ju!"

Då skrattar Jaguaren så att en stjärna skakar loss
Och faller över himlen som ett kastat tomtebloss.
Och katten viskar sakta: "Nu får man önska vad man vill.
Jag önskar vi blir vänner och leker lite till!"


Älskar den!

Godnatt med er! Sov gott!

PUSS!!!!!

image19

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0